Elaboració de l'ideari
Debat 💬 al voltant dels 17 blocs temàtics
5.1. Educació
Text preliminar elaborat a Futurs Impossibles:
Entenent que l’educació ens facilita eines i coneixements per a la vida en la societat, resulta obvi que el disseny de les pràctiques pedagògiques és fonamental en el procés de donar forma al tarannà civilitzatori. Mentre que l’actual paradigma educatiu es caracteritza per la priorització dels interessos econòmics, una visió transformadora del model requereix repensar el currículum i replantejar les relacions amb el món empresarial, ja que es tracta de sincronitzar-se amb la transformació del model econòmic.
Cal insistir que es posi la vida al centre del nostre interès comú i que els valors que transmetem en la socialització, mitjançant l’educació en totes les seves formes, corresponguin a la visió d’una societat més justa, sostenible i democràtica. És d’aquesta manera que podem impulsar una transició ecosocial des de l’àmbit educatiu. En definitiva, hem de recuperar la idea d’una educació emancipadora que fomenti el pensament crític, l’anhel de justícia, l’empatia i la connexió amb les emocions, la cooperació. A més, l’educació ha de deixar de ser jeràrquica, i que corresponsabilitzi alumnes, professorat i altres acompanyants pedagògiques i famílies, en el procés d’aprenentatge i en el maneig del servei.
Podeu partir del text de Futurs Impossibles per elaborar un text d'un pàgina (500-600 paraules) o començar de zero .
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Mart i Abril Olle
https://www.15-15-15.org/webzine/es/?s=educaci%C3%B3n
Al link trobareu tota una sèrie d'articles sobre educació ecosocial de la revista 15-15-15 que penso que ofereixen una mirada molt ampla i sistèmica sobre el tema en qüestió: no es tracta només d'incorporar nous continguts ecosocials al sistema educatiu sinó de transformar d'arrel un sistema que va ser creat als inicis de la revolució industrial amb la finalitat de produïr mà d'obra i matèria gris per a la indústria, no per preparar éssers humans per al bon viure i la vida plena
Efectivament, hi falta completament una referència clara al canvi del sistema. Donat la tendència de privatització de l'educació convindria reivindicar un sistema públic (100%?) de qualitat que sigui un dret universal, no? Si el noste marc conceptual considera la justícia social, no pot ser que hi hagi limitacions a l'accés per qüestions socioeconòmiques, oi?
Carregant els comentaris ...