Elaboració de l'ideari
Debat 💬 al voltant dels 17 blocs temàtics
Canvis a "5.1. Educació"
Descripció (Català)
-
-
Text preliminar elaborat a Futurs Impossibles:
Entenent que l’educació ens facilita eines i coneixements per a la vida en la societat, resulta obvi que el disseny de les pràctiques pedagògiques és fonamental en el procés de donar forma al tarannà civilitzatori. Mentre que l’actual paradigma educatiu es caracteritza per la priorització dels interessos econòmics, una visió transformadora del model requereix repensar el currículum i replantejar les relacions amb el món empresarial, ja que es tracta de sincronitzar-se amb la transformació del model econòmic.
Cal insistir que es posi la vida al centre del nostre interès comú i que els valors que transmetem en la socialització, mitjançant l’educació en totes les seves formes, corresponguin a la visió d’una societat més justa, sostenible i democràtica. És d’aquesta manera que podem impulsar una transició ecosocial des de l’àmbit educatiu. En definitiva, hem de recuperar la idea d’una educació emancipadora que fomenti el pensament crític, l’anhel de justícia, l’empatia i la connexió amb les emocions, la cooperació. A més, l’educació ha de deixar de ser jeràrquica, i que corresponsabilitzi alumnes, professorat i altres acompanyants pedagògiques i famílies, en el procés d’aprenentatge i en el maneig del servei.
-
+
Text preliminar elaborat a Futurs Impossibles:
Entenent que l’educació ens facilita eines i coneixements per a la vida en la societat, resulta obvi que el disseny de les pràctiques pedagògiques és fonamental en el procés de donar forma al tarannà civilitzatori. Mentre que l’actual paradigma educatiu es caracteritza per la priorització dels interessos econòmics, una visió transformadora del model requereix repensar el currículum i replantejar les relacions amb el món empresarial, ja que es tracta de sincronitzar-se amb la transformació del model econòmic.
Cal insistir que es posi la vida al centre del nostre interès comú i que els valors que transmetem en la socialització, mitjançant l’educació en totes les seves formes, corresponguin a la visió d’una societat més justa, sostenible i democràtica. És d’aquesta manera que podem impulsar una transició ecosocial des de l’àmbit educatiu. En definitiva, hem de recuperar la idea d’una educació emancipadora que fomenti el pensament crític, l’anhel de justícia, l’empatia i la connexió amb les emocions, la cooperació. A més, l’educació ha de deixar de ser jeràrquica, i que corresponsabilitzi alumnes, professorat i altres acompanyants pedagògiques i famílies, en el procés d’aprenentatge i en el maneig del servei.
Data d'inici
- -2023-12-09 00:00:00 +0100
Data de finalització
- -2024-01-21 23:55:00 +0100