Elaboració de l'ideari
Debat 💬 al voltant dels 17 blocs temàtics
Canvis a "3.2. Mobilitat"
Descripció (Català)
-
-
Text preliminar elaborat a Futurs Impossibles:
Tenim un patró d’ocupació territorial anàrquic, que ha estat definit des de l’hegemonia del vehicle privat i per un transport amb ferrocarril que ha anat degradant-se durant el segle XX i el XXI. Les darreres dècades s’han caracteritzat per la desinversió, el tancament de línies i l’aposta exclusiva pel tren d’alta velocitat, com a element de prestigi i pensat per al turisme i les classes mitjanes, no per a connectar la població amb els territoris. El resultat és una gran dispersió d’urbanitzacions, carreteres i altres estructures, amb un alt impacte ambiental, tant per la seva extensa afectació sobre els ecosistemes, com per les emissions associades a aquest tipus de mobilitat. És imprescindible canviar aquest model de mobilitat i d’ocupació del territori. Per a fer-ho, cal garantir l'accessibilitat de la ciutadania dels territoris menys poblats als serveis bàsics, facilitant la seva connexió amb els nuclis de serveis. Per això, cal un pla integrat de mobilitat elèctrica entre trens, autobusos, taxis i cotxes compartits, organitzats en una única xarxa, amb freqüències i horaris pensats per no perdre temps en els intercanvis modals. En aquesta xarxa, el ferrocarril ha de ser el transport principal, de gran capacitat, mogut amb electricitat provinent de fluxos renovables, no dependent de minerals crítics ni derivats fòssils, i pensat per articular el país. A partir dels nodes d'aquesta xarxa ferroviària vertebradora caldrà completar la connexió amb les xarxes d'autobusos, cotxes compartits i sistemes d'autobús a la demanda, arribant per capil·laritat a la resta de localitats.
-
+
Text preliminar elaborat a Futurs Impossibles:
Tenim un patró d’ocupació territorial anàrquic, que ha estat definit des de l’hegemonia del vehicle privat i per un transport amb ferrocarril que ha anat degradant-se durant el segle XX i el XXI. Les darreres dècades s’han caracteritzat per la desinversió, el tancament de línies i l’aposta exclusiva pel tren d’alta velocitat, com a element de prestigi i pensat per al turisme i les classes mitjanes, no per a connectar la població amb els territoris. El resultat és una gran dispersió d’urbanitzacions, carreteres i altres estructures, amb un alt impacte ambiental, tant per la seva extensa afectació sobre els ecosistemes, com per les emissions associades a aquest tipus de mobilitat.
És imprescindible canviar aquest model de mobilitat i d’ocupació del territori. Per a fer-ho, cal garantir l'accessibilitat de la ciutadania dels territoris menys poblats als serveis bàsics, facilitant la seva connexió amb els nuclis de serveis. Per això, cal un pla integrat de mobilitat elèctrica entre trens, autobusos, taxis i cotxes compartits, organitzats en una única xarxa, amb freqüències i horaris pensats per no perdre temps en els intercanvis modals. En aquesta xarxa, el ferrocarril ha de ser el transport principal, de gran capacitat, mogut amb electricitat provinent de fluxos renovables, no dependent de minerals crítics ni derivats fòssils, i pensat per articular el país. A partir dels nodes d'aquesta xarxa ferroviària vertebradora caldrà completar la connexió amb les xarxes d'autobusos, cotxes compartits i sistemes d'autobús a la demanda, arribant per capil·laritat a la resta de localitats.
Instruccions per participar (Català)
-
-
Podeu partir del text de Futurs Impossibles per elaborar un text d'un pàgina (500-600 paraules) o començar de zero.
-
+
Podeu partir del text de Futurs Impossibles per elaborar un text d'un pàgina (500-600 paraules) o començar de zero.