Decidim el nom de la nostra iniciativa
Procés participatiu per a recollir propostes i decidir el nom de l’Assemblea Catalana per la Transició Ecosocial
Resum del procés:
El procés Decidim el nom entra en la fase conclusiva. Vam recollir una sèrie de propostes fantàstiques, vam recollir i analitzar els comentaris generals i específics, vam valorar les propostes i la plenària va seleccionar els cinc noms finalistes que millor representarien allò que volem ser, un front comú per a una transició ecosocial que s’organitza en assemblees descentralitzades i participatives. Vam intentar fer una deliberació atenta en el filtratge de les opcions, aplicant-hi criteris de selecció pel que fa a l’adequació comunicativa. Així i tot, possiblement vam descartar alguna proposta que mereixia ser finalista i ho lamentem molt.
Comptat i debatut, us expliquem la votació final i el context comunicatiu perquè us feu una idea del procés de creació de la nostra marca, que continuarà amb el fil elaborat en aquest procés de selecció del nom.
Explicació de la votació final:
Per començar, us demanem de votar amb deliberació. És a dir, pensem que és important llegir atentament aquesta introducció per formar un criteri que vagi més enllà d’una simple intuïció. A més a més, mireu les descripcions de les propostes, que donen algunes pistes sobre el marc conceptual i alguna estratègia comunicativa corresponent.
A tenir en compte
Aquest procés per a decidir el nom és només una part d’un bagatge comunicatiu, la marca. Tot i que es tracta d’un concepte que s’aplica sobretot en l’àmbit comercial, el seu ús s’estén a qualsevol entitat que manté relacions públiques. Es tracta de transmetre una identitat, fent servir una estratègia comunicativa que correspongui amb els objectius de l’organització. En conseqüència, la marca és el conjunt de característiques distintives que el públic arribarà a associar amb l’entitat.
El nom pot fer referència a les coses a les quals es dedica l’organització, però això no és un requisit, ja que altres eines comunicatives poden aclarir el perfil. La descripció acompanyant pot arrelar això fins que la difusió hagi creat la consciència de marca en el públic. Un altre mitjà complementari és l’ús d’un lema, cosa que permet comunicar trets distintius de l’entitat, com ara una actitud, valors o alguna finalitat organitzativa. El nom és òbviament un factor important si té algun significat incorporat. És per aquesta raó que el nom pot condicionar el perfil de la marca pels elements conceptuals que conté. La primera paraula és decisiva, ja que arrela l’associació amb l’entitat en la ment dels perceptors. En concret, tenim les opcions «Assemblea», «Sindicat» o «Revolta».
Consegüentment, es tracta de trobar un consens quant al tret principal de la nostra identitat. El fet que podríem referir-nos ambiciosament a un canvi més profund, la revolta, no significa que aquell nom fos l’única opció que el poder establert intentaria desprestigiar. Ho farien igualment amb els altres noms, ja que les activitats de l’entitat són la cosa decisiva.
Amb tot, convé reflexionar sobre el marc conceptual del bagatge comunicatiu complet. Quant als mots que acompanyen i especifiquen la identitat, aquells tenen la funció de crear alguna mena d’imaginari conceptual. Tenim tres tipus d’organitzacions diferents i podem desenvolupar una marca al voltant d’aquestes paraules clau. Encara que podem pensar ja en alguna estratègia comunicativa corresponent, aquesta votació final no pretén resoldre aquella qüestió.
Els vostres comentaris són més que benvinguts, ja que la intel·ligència col·lectiva ajuda a aclarir els pros i els contres de les propostes. Podeu criticar-hi també tot el procés, atès que és possible que se’ns hagi escapat algun factor molt important. En qualsevol cas, els comentaris creatius quant a lemes i estratègies comunicatives aportaran sense dubte al procés de la creació de la marca.
Instrucció per a la votació:
- Tenim temps fins al dilluns, 5 de febrer, per a fer la votació, de manera que convé reflexionar abans de fer el vot definitiu. Llegiu atentament les descripcions de les propostes i, idealment, examineu el material complementari que trobeu a la plataforma. Farem un recordatori del procés per correu electrònic i en els grups de Telegram, com també un últim avís, cosa per la qual podeu rumiar la vostra decisió durant algun temps. Encara millor, podeu aportar al procés fent comentaris. Finalment, convé mirar si hi ha alguns comentaris nous que puguin fer-vos repensar la vostra decisió.
- Hi ha tres suports que cada persona pot donar a les propostes que considera bones, un suport per nom. D’aquesta manera podem veure que hi ha un consens elevat si hi ha més suports distribuïts que persones votants.
- En cas d’un empat, hi haurà una segona votació amb les opcions empatades, amb un vot per persona. També ens reservem la flexibilitat d’impulsar alguna altra resolució, en el cas d’un resultat molt ajustat, per buscar una opció de més consens.
- Quan heu format una opinió quant al vostre vot, indiqueu el vostre suport amb el botó corresponent.
La selecció de propostes es regeix per les següents normes:
- Pots donar suport a 3 propostes.
0 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsNo hi ha cap proposta amb aquest criteri